Reparasjon uten garanti

Reparasjon uten garanti


Reparasjon av produktet ditt uten garanti

Reparasjon av produktet ditt uten garanti

Raymarines produkter er designet og testet for å levere år med problemfri ytelse. Dersom Raymarine-produktet ditt får et problem og det ikke er mulig å få reparasjonstjenester lokalt, kan tjenester for produktreparasjon hentes fra Raymarine Australias servicesenter.

Noen få ting å huske på...


  • Pass på å fjerne alt tilbehør og personopplysninger (som kartkort og soldeksler) fra produktet og sørg for at all informasjon (som veipunkter) er sikkerhetskopiert.
  • Sikker pakking av produktet for frakt;
  • Raymarine anbefaler at produktet forsikres for erstatningsverdien sin. Raymarine vil ikke påta seg ansvar for produkter som skades eller går tapt ved transport til vårt verksted for servicereparasjon.
  • Raymarine garanterer utførte reparasjoner i 180 dager fra reparasjonsdatoen. For fullstendig informasjon om vilkårene i garantien,   kan du se hele policyen. Etter eget skjønn forbeholder Raymarine seg den eksklusive retten til å reparere, erstatte enheten med en ny eller renovert enhet, eller tilby full refusjon av den flate reparasjonsprisen som eneste løsning. Raymarine kan også tilby oppgraderinger til rabatterte priser.
  • Kosmetiske skader dekkes ikke av reparasjoner.
  • Enheter som har blitt sendt til et autorisert Raymarine-serviceverksted og som har vært utsatt for misbruk, nedsenket i vann, blitt utsatt for overspenning, feilinstallert, modifisert eller påført andre skader som ikke er forbundet med normal slitasje, dekkes ikke av fastprisreparasjonen.
  • Enheter som ikke kan repareres på en økonomisk forsvarlig måte (mer enn 75 % av den publiserte salgsprisen for et identisk eller tilsvarende produkt), dekkes ikke av fastprisreparasjonen. Det autoriserte Raymarine-serviceverkstedet vil belaste returportoen etter behov. Alternativt kan det i de fleste tilfeller tilbys en rabattert oppgradering til et nytt produkt. Ved oppgradering vil Raymarine skrote produktet i sine lokaler. Oppgraderinger vil være underlagt normale leveringstider/tilgjengelighetsgebyrer som er spesifisert på det aktuelle tidspunktet.
  • Vår normale reparasjonstid er 10 virkedager fra mottak, med forbehold om tilgjengelighet og ledetid.

Raymarine vil fortsette, der det er praktisk mulig, å produsere reservedeler i opptil 5 år etter datoen for siste produksjon av produktet og vil fortsette å reparere produktet, dersom reservedeler forblir tilgjengelig i opptil 10 år etter siste produksjonsdato.

Finn nærmeste Raymarine-forhandler

Søk i Raymarines globale nettverk av salgs- og serviceforhandlere her.